GLOBALNA POLITYKA PRYWATNOŚCI SPÓŁKI COLGATE-PALMOLIVE COMPANY
Ostatnia aktualizacja: styczeń 2024.
Spółka Colgate-Palmolive oraz jej spółki zależne i stowarzyszone („Colgate” lub „my” lub „nasz” lub „nas”) szanują Pana/Pani prywatność i cenią łączące nas relacje. Z tego względu odpowiedzialnie przetwarzamy Dane osobowe (zgodnie z definicją poniżej) i chcemy, aby wiedział(a) Pan/Pani, w jaki sposób je zbieramy, wykorzystujemy, ujawniamy i chronimy. Niniejsza Polityka prywatności opisuje nasze praktyki związane z Danymi osobowymi i przysługującymi prawami w tym zakresie.
Niniejsza Polityka prywatności opisuje także nasze praktyki dotyczące Danych osobowych, które zbieramy o specjalistach, takich jak dentyści, lekarze medycyny estetycznej i weterynarze, oraz studentach i ekspertach w dziedzinie opieki zdrowotnej („Specjaliści”) celem świadczenia im profesjonalnych usług („Profesjonalne usługi”).
W niniejszej Polityce prywatności nasze Witryny internetowe, Aplikacje, Urządzenia, Strony w mediach społecznościowych, wiadomości e-mail, reklamy, rekomendacje produktów, działania offline i Profesjonalne usługi określamy łączną nazwą „Usługi”. Możemy przekazywać dodatkowe powiadomienia w związku z niektórymi Usługami lub ofertami.
CZYM SĄ DANE OSOBOWE?
Dane osobowe to dane, które identyfikują, opisują lub mogą być powiązane z konkretną osobą. Obejmuje to informacje takie jak imię i nazwisko oraz adres e-mail, a także inne identyfikatory, jak wyjaśniono poniżej.
POŁĄCZONE URZĄDZENIA
Gromadzimy również, wykorzystujemy i ujawniamy Dane osobowe w związku z naszymi urządzeniami Connected Health Devices, w tym Hum by Colgate i Colgate Connect E1 Smart Toothbrush oraz Colgate Whitening LED Kit („Urządzenia”) na kilka sposobów:
Technologia wykorzystywana do oceny szczotkowania zębów, która obejmuje algorytmy analizujące twarz i technikę szczotkowania, jest uruchamiana w czasie rzeczywistym na urządzeniu użytkownika (a zatem nie jest gromadzona ani rejestrowana przez Colgate). Nie gromadzimy tych informacji z urządzenia ani nie uzyskujemy do nich dostępu na urządzeniu, ani nie wykorzystujemy tej technologii do identyfikacji osoby.
Dane osobowe wykorzystujemy w celu zapewnienia funkcjonalności Usług, na przykład, jeśli korzysta Pan/Pani z naszych Aplikacji, dostarczania cotygodniowego przeglądu aktywności, lepszego zrozumienia Pana/Pani i dostarczania treści, informacji i ofert dostosowanych do Pana/Pani zainteresowań, a także w celu analizowania korzystania z Usług, abyśmy mogli je ulepszać. Więcej informacji na temat sposobu, w jaki wykorzystujemy Dane osobowe, można znaleźć poniżej.
W JAKI SPOSÓB WYKORZYSTUJEMY DANE OSOBOWE
My i autoryzowani zewnętrzni usługodawcy działający w naszym imieniu wykorzystujemy Dane osobowe do uzasadnionych celów biznesowych podczas interakcji z konsumentami, opinią publiczną, Specjalistami i naszymi klientami. Poniżej przedstawiamy przegląd sposobów wykorzystywania przez nas Danych osobowych.
INTERAKCJA Z KONSUMENTAMI I OGÓŁEM SPOŁECZEŃSTWA
KONTAKTY ZE SPECJALISTAMI, KLIENTAMI I PARTNERAMI BIZNESOWYMI
Informacje, które gromadzimy od Specjalistów, Klientów, Partnerów biznesowych obejmują preferowany język, profil zawodowy i wykształcenie, numer konta w sklepie internetowym i identyfikator, dane dotyczące licencji, specjalizacji, powiązań, publikacji, referencji i innych osiągnięć, a także dane dotyczące korzystania i zakupu naszych produktów, w tym informacje o karcie kredytowej, interakcje z nami i usługi dla osób, którym Pan/Pani zapewnia opiekę. Poniżej przedstawiamy przegląd sposobów wykorzystywania przez nas Danych osobowych Specjalistów.
INNE SPOSOBY WYKORZYSTYWANIA I UJAWNIANIA DANYCH
Takie wykorzystywanie i ujawnianie Danych osobowych może mieć miejsce poza krajem Pana/Pani zamieszkania.
Angażujemy się w te działania i przetwarzamy Dane osobowe w celu zarządzania naszymi relacjami z Panem/Panią, wypełnienia obowiązku prawnego lub świadczenia Panu/Pani Usług/wykonania umowy z Panem/Panią, gdy przetwarzanie odbywa się za Pana/Pani zgodą lub leży w naszym uzasadnionym interesie i nie jest nadrzędne w stosunku do Pana/Pani interesów w zakresie ochrony danych lub praw podstawowych.
Colgate nie sprzedaje ani nie wymienia Danych osobowych za wynagrodzenie pieniężne. Więcej informacji na temat sposobu, w jaki Colgate może ujawniać Pana/Pani Dane osobowe osobom trzecim oraz możliwości ograniczenia lub zaprzestania takiego ujawniania znajduje się w części „Wybory dotyczące ujawniania danych osobowych”.
Zachęty za dane osobowe
Możemy oferować programy z zachętami finansowymi lub różnicami w usługach, takie jak karta premiowa, zniżka lub kupon dla konsumentów lub Specjalistów w zamian za ich Dane osobowe. Możemy gromadzić Dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail, preferencje, doświadczenia i współpraca z Colgate („Dane konsumentów”). W przypadku uczestnictwa w tych programach uzyskamy Pana/Pani zgodę, która może zostać cofnięta w dowolnym momencie. Należy pamiętać, że wycofanie zgody może wpłynąć na Pana/Pani kwalifikację do udziału w tych programach. Szacujemy, że wartość Danych konsumentów to wartość korzyści, którą oferujemy w związku z promocją lub ankietą, która jest rozsądnie powiązana z kosztami związanymi z oferowaniem takiej korzyści.
JAK UJAWNIAMY DANE OSOBOWE
WYBORY DOTYCZĄCE UJAWNIANIA DANYCH OSOBOWYCH
Dajemy Panu/Pani możliwości wyboru odnośnie do wykorzystania i ujawniania przez nas Pana/Pani Danych osobowych do celów marketingowych. Mieszkańcom niektórych stanów USA, w szczególności Kalifornii, Kolorado, Connecticut, Oregonu, Teksasu, Utah i Wirginii, oraz krajów poza Stanami Zjednoczonymi mogą przysługiwać dodatkowe prawa opisane w sekcjach „Prawa do prywatności w poszczególnych stanach” i „Prawa do prywatności w poszczególnych krajach” poniżej.
Może Pan/Pani zrezygnować z:
- otrzymywania od nas elektronicznych komunikatów: jeżeli nie chce Pan/Pani już otrzymywać od nas związanych z marketingiem wiadomości e-mail, tekstów lub wiadomości SMS, może Pan/Pani zrezygnować z ich otrzymywania, postępując według instrukcji zawartych w każdej takiej wiadomości lub kontaktując się z Działem ds. konsumentów.
- otrzymywania od nas powiadomień push: jeżeli nie chce Pan/Pani już otrzymywać powiadomień push, można je wyłączyć w ustawieniach urządzenia.
- otrzymywania komunikatów marketingowych związanych z naszymi Profesjonalnymi usługami: jeżeli korzysta Pan/Pani z naszych Usług profesjonalnych i nie chce już otrzymywać od nas wiadomości marketingowych, można z nich zrezygnować, kontaktując się z Działem ds. konsumentów. We wniosku należy podać swoje imię i nazwisko oraz adres, pod którym nie życzy sobie Pan/Pani, abyśmy się z Panem/Panią kontaktowali;
- udostępniania przez nas Pana/Pani Danych osobowych spółkom zależnym i spółkom stowarzyszonym bezpośrednio w celach marketingowych: jeżeli woli Pan/Pani, żebyśmy w przyszłości zaprzestali udostępniania Pana/Pani Danych osobowych naszym spółkom zależnym i spółkom stowarzyszonym bezpośrednio w celach marketingowych, może Pan/Pani zrezygnować z udostępniania, kontaktując się z Działem ds. konsumentów.
- udostępniania przez nas Pana/Pani Danych osobowych niepowiązanym podmiotom zewnętrznym bezpośrednio w celach marketingowych lub analitycznych: jeżeli nie chce Pan/Pani, żebyśmy w przyszłości udostępniali Pana/Pani Dane osobowe niepowiązanym z nami osobom trzecim bezpośrednio w celach marketingowych, może Pan/Pani wyrazić taką wolę, kontaktując się z Działem ds. konsumentów.
Postaramy się zrealizować Pana/Pani wnioski tak szybko jak to będzie w praktyce możliwe. Należy zauważyć, że jeżeli zrezygnuje Pan/Pani z otrzymywania od nas komunikatów związanych z marketingiem, możemy nadal wysyłać Panu/Pani ważne wiadomości administracyjne lub transakcyjne, z których nie można zrezygnować.
JAK CHRONIMY DANE OSOBOWE
Wykorzystujemy uzasadnione środki organizacyjne, techniczne i administracyjne w celu ochrony Danych osobowych w naszej organizacji i staramy się zapobiegać nieautoryzowanemu dostępowi do nich. Niestety żaden sposób transferu danych czy system przechowywania nie daje pełnej gwarancji bezpieczeństwa. Jeśli ma Pan/Pani powody, by sądzić, że interakcja z nami nie jest już bezpieczna, należy niezwłocznie powiadomić nas o tym, kontaktując się z Działem ds. konsumentów.
JAK DŁUGO PRZECHOWUJEMY DANE
Dane osobowe przechowujemy przez okres niezbędny lub dozwolony w kontekście celów, do których zostały zebrane, i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i polityką Spółki.
Kryteria wykorzystywane przy wyznaczaniu okresów przechowywania obejmują:
- okres świadczenia Usług (na przykład tak długo jak posiada Pan/Pani u nas konto lub korzysta z Usług);
- okres trwania łączącej nas z Panem/Panią relacji;
- istnienie prawnego zobowiązania, któremu podlegamy (na przykład niektóre przepisy prawne zobowiązują nas do przechowywania dokumentacji Pana/Pani transakcji przez określony okres czasu przed ich usunięciem); oraz
- wskazanie przechowywania w kontekście naszej sytuacji prawnej (np. w związku z ustawowymi okresami przedawnień, w świetle postępowań prawnych, rządowych lub regulacyjnych).
WRAŻLIWE DANE OSOBOWE
O ile nie wystosujemy wyraźnego wniosku w związku z Usługami, prosimy, aby nie przysyłał(a) nam Pan/Pani oraz nie ujawniał(a) żadnych Wrażliwych danych osobowych (np. numerów ubezpieczenia społecznego, danych związanych z pochodzeniem etnicznym lub rasowym, poglądów politycznych, przekonań religijnych i innych wierzeń, danych biometrycznych lub genetycznych, informacji dotyczących karalności lub przynależności do związków zawodowych) w lub za pośrednictwem Usług lub w inny sposób.
PRYWATNOŚĆ NIELETNICH / DZIECI – UWAGI DLA RODZICÓW I OPIEKUNÓW
O ile nie zaznaczono inaczej Usługi nie są skierowane do osób nieletnich na mocy przepisów obowiązującego prawa. Na przykład w Stanach Zjednoczonych za osoby nieletnie uważa się osoby poniżej 13. roku życia, a w EOG przestrzegamy przepisów prawa Krajów członkowskich i świadomie nie zbieramy Danych osobowych od osób nieletnich. Jeżeli przekazuje nam Pan/Pani Dane osobowe osób nieletnich, oświadcza Pan/Pani, że posiada do tego właściwe upoważnienie i może je nam okazać na żądanie. Nie posiadamy faktycznej wiedzy na temat sprzedaży lub udostępniania Danych Osobowych konsumentów w wieku poniżej 16 lat.
Dbamy o ochronę prywatności dzieci. Zdajemy sobie sprawę z tego, że korzystanie przez dzieci z Internetu i poczty elektronicznej wzbudza szczególne obawy dotyczące prywatności i bezpieczeństwa Danych osobowych. Zachęcamy wszystkich rodziców i opiekunów prawnych, aby weryfikowali i monitorowali aktywność swoich dzieci w Internecie.
Dziecko może uzyskać dostęp do większości treści i aktywności na stronach dla dzieci bez konieczności przekazywania nam jakichkolwiek Danych osobowych. Na przykład strona https://www.colgate.pl/products/kids zawiera informacje dotyczące produktów Colgate dla dzieci, a także edukacyjne materiały wideo, które mają na celu pomóc dzieciom w wykształcaniu zdrowych nawyków. Ponadto strona https://www.colgate.com/en-gb/oral-health-education/our-commitment zawiera materiały edukacyjne dotyczące higieny jamy ustnej dla nauczycieli, rodziców i dzieci, a także ciekawe aktywności dla dzieci.
W celu zapewnienia większej rozrywki dzieciom możemy umieszczać łącza do innych stron. Nie ponosimy odpowiedzialności za te inne strony internetowe i zalecamy zapoznanie się z politykami prywatności obowiązującymi na tych stronach.
Czasami zachęcamy dzieci do przesyłania zgłoszeń albo akceptujemy zgłoszenia, takie jak zgłoszenia prac plastycznych do konkursu, a niekiedy publikujemy je na naszych stronach. Takie zgłoszenia można przesyłać zarówno w formie fizycznej, jak i przez Internet. W przypadku gdy dziecko albo rodzic wyrazi chęć, abyśmy opublikowali zdjęcie albo jakiekolwiek inne Dane osobowe dziecka, wymagamy przekazania podpisanej zgody rodzica i formularza zezwolenia na publikację. W przypadku przesyłania przez dzieci zgłoszeń w formie fizycznej, na przykład pocztą tradycyjną, możemy zachować wszystkie przekazane informacje. Jeżeli nie otrzymamy podpisanego formularza zgody rodzica, weryfikujemy wszystkie zgłoszenia w formie fizycznej i usuwamy z nich i kasujemy wszelkie ewentualne Dane osobowe przed ich publikacją.
W nielicznych przypadkach, w których gromadzimy Dane osobowe dzieci na podstawie podpisanego przez rodziców formularza zgody i upoważnienia, obowiązujące przepisy prawa mogą dawać rodzicom prawo do przeglądania, poprawiania, aktualizowania, blokowania, ograniczania i/lub usuwania Danych osobowych zgromadzonych przez nas od ich dzieci lub do odmowy zgody na dalsze gromadzenie, wykorzystywanie lub ujawnianie takich Danych osobowych. Aby skorzystać z któregokolwiek z tych praw, należy skontaktować się z nami.
ZEWNĘTRZNE USŁUGI
Możemy wykorzystywać zewnętrze usługi płatności do przetwarzania płatności dokonywanych za pośrednictwem Usług. Jeżeli życzy sobie Pan/Pani dokonać płatności za pośrednictwem Usług, Pana/Pani Dane osobowe zostaną zebrane przez taki zewnętrzny podmiot, a nie przez nas, i będą podlegać polityce prywatności zewnętrznego podmiotu, a nie niniejszej Polityce prywatności. Nie sprawujemy kontroli nad ani nie ponosimy odpowiedzialności za zbieranie, wykorzystywanie i ujawnianie Pana/Pani Danych osobowych przez podmiot zewnętrzny.
Niniejsza Polityka prywatności nie ma zastosowania, a my nie ponosimy odpowiedzialności, do zasad ochrony prywatności, danych i innych praktyk jakichkolwiek podmiotów zewnętrznych, w tym podmiotów zewnętrznych obsługujących wszelkie witryny internetowe lub usługi, do których odsyłają Usługi. Zamieszczenie łącza w Usługach nie oznacza zatwierdzenia przez nas, nasze spółki zależne lub spółki stowarzyszone witryny lub usługi, do której przekierowuje łącze.
Ponadto nie ponosimy odpowiedzialności za zbieranie, wykorzystywanie i ujawnianie danych bądź polityki bezpieczeństwa lub praktyki innych organizacji lub innego programisty aplikacji, dostawcy aplikacji, dostawcy platformy mediów społecznościowych, dostawcy systemu operacyjnego, dostawcy usług sieci bezprzewodowej lub producenta urządzenia, w tym dotyczące wszelkich Danych osobowych ujawnianych przez Pana/Panią innym organizacjom za pośrednictwem lub w związku z Aplikacjami lub naszymi Stronami mediów społecznościowych.
PRAWA DO PRYWATNOŚCI W KALIFORNII I INNYCH STANACH
Osoby mieszkające w Kalifornii, Kolorado, Connecticut, Oregonie, Teksasie, Utah lub Wirginii mają pewne prawa w odniesieniu do swoich Danych osobowych, które mogą obejmować:
- Prawo do informacji o tym, jakie Dane osobowe zgromadziliśmy, wykorzystaliśmy, ujawniliśmy i sprzedaliśmy, w tym o kategoriach Danych osobowych, kategoriach źródeł, z których gromadzone są Dane osobowe, biznesowym lub komercyjnym celu gromadzenia, sprzedaży lub udostępniania Danych osobowych, kategoriach stron trzecich, którym Colgate ujawnia Dane osobowe, oraz konkretnych elementach Danych osobowych zgromadzonych na Pana/Pani temat przez Colgate.
- Prawo do uzyskania kopii Danych osobowych, które posiadamy na Pana/Pani temat, w przenośnym i, w zakresie, w jakim jest to technicznie wykonalne, łatwym do wykorzystania formacie.
- Prawo do poprawiania niedokładnych Danych osobowych, biorąc pod uwagę charakter Danych osobowych i cele ich przetwarzania.
- Prawo do zażądania usunięcia niektórych Danych osobowych.
- Prawo do braku zgody na sprzedaż Danych osobowych, z którego można skorzystać na naszej stronie internetowej, klikając tutaj.
- Prawo do braku zgody na udostępnianie Danych osobowych w celach związanych z reklamami profilowanymi, z którego można skorzystać na naszej stronie internetowej tutaj lub poprzez modyfikację swoich preferencji dotyczących prywatności (np. Globalna kontrola prywatności), dostępnych za pośrednictwem określonych przeglądarek internetowych i rozszerzeń, które sygnalizują preferencje dotyczące braku zgody. Należy pamiętać, że usunięcie plików cookie w dowolnym momencie spowoduje usunięcie sygnału wybranych preferencji prywatności.
- Prawo do ograniczenia wykorzystania Wrażliwych danych osobowych, , z którego można skorzystać za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na naszej stronie internetowej.
- W przypadku odrzucenia wniosku dotyczącego danych osobowych, prawo do odwołania się od naszej decyzji.
Prawo stanu Kalifornia wymaga od nas określenia, przez okres 12 miesięcy przed datą niniejszej Polityki prywatności, jakie dane na temat Pana/Pani mogły zostać przez nas „sprzedane” lub „udostępnione”. W okresie 12 miesięcy przed datą niniejszej Polityki prywatności ujawniliśmy pewne dane osobowe upoważnionym osobom trzecim w celu uzyskania usług, analiz lub innych wartościowych korzyści.
Kategorie Danych osobowych
Kategorie stron osób trzecich, którym ujawniamy dane osobowe w celach biznesowych lub innych dozwolonych celach:
Identyfikatory:
- Jednostki zależne
- Dostawcy usług
Aktywność w Internecie/sieci
- Jednostki zależne
- Dostawcy usług
Informacje handlowe i dotyczące płatności
- Dostawcy usług
- Klienci detaliczni / partnerzy biznesowi
Dane dotyczące lokalizacji
- Dostawcy usług
Treści generowane przez użytkownika
- Jednostki zależne
- Dostawcy usług
- Klienci detaliczni / partnerzy biznesowi
Informacje audio/wizualne
- Jednostki zależne
- Dostawcy usług
- Klienci detaliczni / partnerzy biznesowi
Dane demograficzne
- Jednostki zależne
- Dostawcy usług
- Klienci detaliczni / partnerzy biznesowi
Cechy fizyczne
- Dostawcy usług
Informacje dotyczące zdrowia
- Spółki zależne w przypadku wystąpienia zdarzenia niepożądanego
Wnioski
- Jednostki zależne
- Dostawcy usług
- Klienci detaliczni / partnerzy biznesowi
Wrażliwe dane osobowe
- Dostawcy usług
Colgate nie wykorzystuje ani nie ujawnia Wrażliwych danych osobowych, zgodnie z definicją zawartą w obowiązujących przepisach prawa, do celów innych niż przez te przepisy dozwolone.
Niniejsza Polityka prywatności opisuje, w jaki sposób możemy udostępniać dane osobowe w celach marketingowych, jak opisano powyżej. Osoby mieszkające w Kalifornii mogą na mocy ustawy Shine the Light raz w roku kalendarzowym zażądać i uzyskać od nas informacje na temat wszelkich danych osobowych udostępnionych osobom trzecim do ich własnych celów marketingu bezpośredniego, w tym kategorie informacji oraz nazwy i adresy firm, którym udostępniliśmy takie informacje. Aby poprosić o te informacje lub w przypadku jakichkolwiek innych pytań dotyczących naszych praktyk w zakresie prywatności i zgodności z prawem stanu Kalifornia, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza Kontakt na naszej stronie internetowej.
Przesyłanie wniosków
Osoby mieszkające w stanie Kalifornia, Kolorado, Connecticut, Oregon, Teksas, Utah lub Wirginia mogą składać wnioski o zaprzestanie, poprawienie, usunięcie i/lub poznanie/uzyskanie Danych osobowych, które zebraliśmy na ich temat, wchodząc na naszą stronę Działu ds. konsumenckich, klikając tutaj, lub dzwoniąc pod nasz bezpłatny numer telefonu: 1-800-468-6502.
Odpowiedzi udzielimy zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów prawa w danym stanie. Należy pamiętać, że jesteśmy zobowiązani do honorowania wniosków o udzielenie informacji w Kalifornii tylko dwa razy w okresie 12 miesięcy.
Weryfikacja tożsamości
Po skorzystaniu z powyższych praw i przesłaniu do nas wniosku, zweryfikujemy tożsamość nadawcy, prosząc o podanie dodatkowych informacji, takich jak adres e-mail lub numery poprzednich zamówień naszych produktów i usług. Możemy również korzystać z usług zewnętrznego dostawcy usług weryfikacji w celu weryfikacji tożsamości.
Odwołanie
Mieszkańcy stanu Kolorado, Connecticut, Oregonu, Teksasu i Wirgini mogą odwołać się od podjętej przez nas decyzji dotyczącej ich wniosków, dzwoniąc do nas pod numer 1-800-468-6502 lub korzystając z formularza dostępnego na naszej stronie internetowej. Na odwołania mieszkańców Wirginii i Connecticut odpowiemy w ciągu 60 dni. Na odwołania mieszkańców Kolorado odpowiemy w ciągu 45 dni.
Zakaz dyskryminacji
W przypadku złożenia wniosku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych w Kalifornii, Kolorado, Connecticut, Oregonie, Teksasie, Utah lub Wirginii, nie będziemy w żaden sposób dyskryminować wnioskodawcy. Na przykład, nie będziemy odmawiać mu zniżek lub innych korzyści ani nakładać na niego kar, ani świadczyć lub sugerować, że otrzyma inny poziom lub jakość korzyści lub usług.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Zasadniczo nie używamy technologii zautomatyzowanego podejmowania decyzji, zgodnie z definicją tego terminu w stanowych przepisach o ochronie prywatności. Jeśli będziemy korzystać z technologii zautomatyzowanego podejmowania decyzji, poinformujemy o tym w osobnym oświadczeniu o ochronie prywatności.
Upoważnieni przedstawiciele
Możliwe jest upoważnienie uprawnionego przedstawiciela do złożenia wniosku o ujawnienie lub usunięcie Pana/Pani Danych osobowych. Jeśli otrzymamy wniosek w Pana/Pani imieniu, poprosimy tę osobę o przedstawienie nam dowodu, że ma pisemną zgodę na złożenie wniosku. Jeśli osoba ta nie dostarczy nam pisemnego dowodu, odrzucimy jej wniosek, abyśmy mogli chronić Pana/Pani Dane osobowe.
JURYSDYKCJA I TRANSFERY TRANSGRANICZNE
Z uwagi na fakt, że prowadzimy działalność międzynarodową, przetwarzanie przez nas Danych osobowych użytkownika może obejmować międzynarodowy transfer Danych osobowych. Pana/Pani Dane osobowe mogą być przechowywane i przetwarzane w kraju, w którym posiadamy placówki lub w którym angażujemy dostawców usług i, korzystając z Usług, rozumie Pan/Pani, że Pana/Pani Dane osobowe będą przesyłane do krajów innych niż kraj Pana/Pani zamieszkania, do spółek w krajach, zasady, które różnią się od zasad ochrony danych obowiązujących w Pana/Pani kraju i nie są im równoważne. W pewnych okolicznościach sądy, organy ścigania, agencje regulacyjne lub organy odpowiedzialne za bezpieczeństwo w tych krajach mogą mieć prawo dostępu do Pana/Pani Danych osobowych. Korzystając z Usług i podając swoje Dane osobowe, przyjmuje Pan/Pani do wiadomości, że Usługi podlegają prawu Stanów Zjednoczonych i wyraża Pan/Pani zgodę na przetwarzanie swoich Danych osobowych w Stanach Zjednoczonych.
PRAWA DO PRYWATNOŚCI OBOWIĄZUJĄCE W POSZCZEGÓLNYCH KRAJACH
W przypadku osób zamieszkałych poza Stanami Zjednoczonymi, prawo obowiązujące w danej jurysdykcji może zapewniać określone prawa w odniesieniu do Danych osobowych, które mogą obejmować:
- Prawo do uzyskania informacji o tym, w jaki sposób wykorzystujemy Dane osobowe
- Prawo dostępu do danych osobowych , które posiadamy na Pana/Pani temat
- Prawo do usunięcia / skasowania / bycia zapomnianym
- Prawo do korekty/ sprostowania danych
- Prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Danych osobowych w dowolnym momencie na podstawie zgody
- Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Danych osobowych w oparciu o uzasadnione interesy
- Prawo do ograniczenia przetwarzania Danych osobowych
- Prawo do braku zgody na udostępnianie Danych osobowych osobom trzecim, w tym do zarządzania/odrzucania plików cookie i innych technologii śledzenia
- Prawo do przenoszenia danych
- Prawo do wniesienia skargi do organu ochrony danych / organu nadzorczego
Więcej informacji na temat korzystania z praw do prywatności danych znajduje się poniżej.
EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY
Osoby mieszkające na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego mogą złożyć skargę w organie zajmującym się ochroną danych właściwym dla danego kraju lub regionu bądź w przypadku gdy potencjalnie doszło do naruszenia właściwego prawa ochrony danych. Lista organów ochrony danych jest dostępna tutaj .
W odniesieniu do jurysdykcji i transgranicznych transferów danych, niektóre kraje spoza terytorium EOG Komisja Europejska uznaje za zapewniające odpowiedni poziom ochrony danych zgodnie ze standardami EOG (pełna lista tych krajów jest dostępna tutaj. W przypadku transferów z terytorium EOG do krajów nie uznawanych przez Komisję Europejską za zapewniające odpowiedni poziom ochrony wdrożyliśmy odpowiednie środki ochrony, takie jak standardowe klauzule umowne przyjęte przez Komisję Europejską, w celu ochrony Pana/Pani Danych osobowych. Kopię tych środków można uzyskać, klikając tutaj.
AUSTRALIA
Ten punkt ma zastosowanie do osób zamieszkałych w Australii.
W zakresie, w jakim australijska Ustawa o prywatności z 1988 r. (Cth) ma zastosowanie do podmiotów Colgate, podmioty te będą spełniać wymogi dotyczące administratorów danych określone w Ustawie. Kliknij tutaj, aby zidentyfikować administratora odpowiedzialnego za zbieranie, wykorzystywanie i ujawnianie Pana/Pani Danych osobowych na mocy niniejszej Polityki prywatności.
Dostęp do przechowywanych przez nas danych osobowych, ich aktualizacja i poprawianie są możliwe za pośrednictwem Formularza obsługi danych osobowych, o który można poprosić, kontaktując się z nami:
The Privacy Officer
Level 29
420 George St
Sydney NSW 2000, Australia
E-mail: PrivacyOfficer_Australia@colpal.com
Jeśli nie będziemy w stanie uwzględnić wniosku, powiadomimy o tym na piśmie. Nawet bez przesłania wniosku przez osobę zainteresowaną, jeśli mamy powody sądzić, że przechowywane przez nas Dane osobowe są nieprawidłowe, niekompletne, nieaktualne, nieistotne lub wprowadzające w błąd, możemy podjąć uzasadnione kroki w celu ich poprawienia lub w inny sposób dostosować przetwarzanie tych danych.
CHINY KONTYNENTALNE
Ten punkt dotyczy osób zamieszkałych w Chinach kontynentalnych (z wyłączeniem Specjalnego Regionu Administracyjnego Hongkong, Specjalnego Regionu Administracyjnego Makau i Tajwanu). Niniejszy punkt dotyczy również spółki Colgate-Palmolive (China) Co., Ltd. i jej podmiotów stowarzyszonych w zakresie gromadzenia danych osobowych za pośrednictwem różnych kanałów, zarówno online, jak i offline, na terenie Chin kontynentalnych (z wyłączeniem Specjalnego Regionu Administracyjnego Hongkong, Specjalnego Regionu Administracyjnego Makau i Tajwanu). W przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy treścią niniejszego punktu a Globalną polityką prywatności Colgate-Palmolive Company, niniejszy punkt ma znaczenie nadrzędne.
Prawa dotyczące ochrony prywatności
Przysługujące prawa i sposoby korzystania z nich są następujące:
- Prawo do poznania podstawowych i rozbudowanych funkcji biznesowych świadczonych przez nas usług lub dostarczanych produktów, konkretnych danych osobowych gromadzonych dla każdej funkcji oraz ich celów. W określonych okolicznościach (takich jak korzystanie z aplikacji lub miniprogramu), prawo do poznania niezbędnych uprawnień wymaganych do gromadzenia danych osobowych, a także prawo do poznania typów lub nazw wbudowanych przez nas zestawów SDK oraz celów, typów i metod gromadzenia danych osobowych. Szczegółowe informacje na ten temat zostaną podane w polityce prywatności konkretnych usług lub produktów, które oferujemy, w zależności od przypadku. W stosownych sytuacjach należy zapoznać się z taką polityką podczas korzystania z usług lub produktów;
- Prawo do żądania dostępu do określonych danych osobowych, ich kopiowania, poprawiania, uzupełniania lub usuwania;
- Prawo do rezygnacji ze spersonalizowanych usług rekomendacji reklamowych;
- Prawo do wycofania zgody;
- Prawo do dezaktywacji konta w stosownych przypadkach; oraz
- Prawo do żądania wyjaśnienia, w jaki sposób określone produkty lub usługi przetwarzają dane osobowe.
Z powyższych praw można skorzystać, kontaktując się z Działem ds. konsumentów lub korzystając z określonych metod przekazanych Panu/Pani po wyrażeniu zgody na gromadzenie przez nas danych osobowych w określonych sytuacjach.
Transgraniczne transfery danych
Zasadniczo dane osobowe zebrane i wygenerowane podczas naszej działalności w Chinach kontynentalnych będą przechowywane w kraju. Dane osobowe będą przekazywane za granicę wyłącznie w celu realizacji umowy lub z innych zgodnych z prawem powodów przetwarzania. W takich przypadkach poinformujemy Pana/Panią o nazwie, danych kontaktowych, celach przetwarzania, metodach przetwarzania, rodzajach danych osobowych oraz sposobach i procedurach korzystania z praw przysługujących zagranicznemu odbiorcy, zgodnie z wymogami chińskiego prawa, oraz uzyskamy jego odrębną zgodę, a także wypełnimy inne zobowiązania w zakresie zgodności, które powinniśmy podjąć.
W jaki sposób chronimy dane osobowe
W celu ochrony danych osobowych i zapobiegania nieautoryzowanemu dostępowi, publicznemu ujawnieniu, wykorzystaniu, modyfikacji, uszkodzeniu lub utracie danych osobowych wdrożyliśmy standardowe w branży, racjonalnie wykonalne środki bezpieczeństwa. Na przykład [wykorzystujemy technologię szyfrowania w celu zwiększenia bezpieczeństwa danych osobowych; dane wymieniane między Pana/Pani przeglądarką a naszym serwerem są chronione szyfrowaniem protokołu SSL; zapewniamy protokół HTTPS do bezpiecznego przeglądania; wykorzystujemy zaufane mechanizmy ochrony, aby zapobiec złośliwym atakom na dane osobowe; wdrażamy mechanizmy kontroli dostępu, aby zapewnić, że tylko upoważniony personel może uzyskać dostęp do danych osobowych. Prowadzimy szkolenia z zakresu bezpieczeństwa informacji i ochrony prywatności, aby zwiększyć świadomość pracowników na temat znaczenia ochrony danych osobowych. Wprowadziliśmy zaawansowany system zarządzania bezpieczeństwem danych w branży, zwiększając bezpieczeństwo danych osobowych w wymiarach konstrukcji organizacyjnej, projektowania systemu, zarządzania personelem i technologii produktu].
Aktualizacje Polityki prywatności
Aby zapewnić lepsze usługi, nasza Polityka prywatności będzie aktualizowana na bieżąco w miarę rozwoju naszej działalności. Bez Pana/Pani wyraźnej zgody nie ograniczymy praw przysługujących na mocy niniejszej Polityki prywatności. Wszelkie zmiany niniejszej polityki będziemy publikować w zaktualizowanych wersjach i na naszej stronie internetowej, gdy wejdą one w życie, lub przypominać o nich w inny odpowiedni sposób. Zapraszamy również na oficjalną stronę internetową Colgate, do Aplikacji i na inne portale dotyczące produktów lub usług, aby być na bieżąco z najnowszą Polityką prywatności. W przypadku istotnych zmian w niniejszej Polityce prywatności będziemy również przekazywać bardziej zauważalne powiadomienia, takie jak wyskakujące okienka, wiadomości tekstowe lub bezpośrednie wiadomości e-mail.
Postępowanie w sytuacjach awaryjnych
Aby przeciwdziałać potencjalnym zagrożeniom związanym z wyciekiem, zniszczeniem i utratą danych osobowych, powołaliśmy dedykowany zespół reagowania kryzysowego. Zgodnie z przyjętymi przez firmę standardami zarządzania zdarzeniami związanymi z bezpieczeństwem, inicjujemy plany bezpieczeństwa dla różnych zdarzeń związanych z bezpieczeństwem, aby powstrzymać straty, analizować, opracowywać środki zaradcze i współpracować z odpowiednimi działami w celu śledzenia i zwalczania zagrożeń. Będziemy również informować Pana/Panią w odpowiednim czasie, zgodnie z wymogami prawa i przepisów: o ogólnej sytuacji i możliwym wpływie zdarzenia związanego z bezpieczeństwem, o środkach, które podjęliśmy lub podejmiemy, o sugestiach dotyczących samodzielnego zapobiegania ryzyku i ograniczania go oraz o środkach zaradczych. Niezwłocznie powiadomimy Pana/Panią o odpowiedniej sytuacji związanej ze zdarzeniem za pośrednictwem wiadomości e-mail, listu, telefonu, powiadomienia push itp. W przypadku trudności z indywidualnym powiadomieniem każdej osoby, której dotyczą dane osobowe, podejmiemy uzasadnione i skuteczne środki w celu dokonania publicznego zawiadomienia. Jednocześnie będziemy również proaktywnie zgłaszać zdarzenia związane z bezpieczeństwem danych osobowych organom regulacyjnym, zgodnie z wymogami.
Kontakt
Za bezpieczeństwo danych osobowych w naszej firmie odpowiada dedykowany personel. W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących niniejszej Polityki prywatności lub jakichkolwiek skarg lub uwag dotyczących przetwarzania danych osobowych, można skontaktować się z nami za pośrednictwem Działu ds. konsumentów. Po weryfikacji tożsamości udzielimy odpowiedzi w ciągu piętnastu (15) dni roboczych. Skargi i zgłoszenia dotyczące nielegalnych działań związanych z przetwarzaniem danych osobowych można również składać w departamentach Chińskiej Republiki Ludowej (z wyłączeniem Specjalnego Regionu Administracyjnego Hongkongu, Specjalnego Regionu Administracyjnego Makau i Tajwanu) odpowiedzialnych za ochronę danych osobowych.
JAPONIA
Ten punkt ma zastosowanie do osób zamieszkałych w Japonii.
Definicje terminów w niniejszej Polityce prywatności mają następujące znaczenie:
„Dane osobowe” to „Dane osobowe” „Dane osobowe” zdefiniowane w Ustawie o ochronie danych osobowych (Ustawa nr 57 z 2003 r.), które mogą być wykorzystane do identyfikacji osoby fizycznej samodzielnie lub poprzez łatwe porównanie z innymi informacjami, ale niekoniecznie muszą stanowić bazę danych lub jej odpowiednik.
„Wrażliwe dane osobowe” to Dane osobowe dotyczące rasy, wyznania, statusu społecznego, historii choroby, rejestru karnego, faktu poniesienia szkody w wyniku przestępstwa lub inne dane identyfikacyjne lub ich odpowiedniki określone w rozporządzeniu gabinetu rządowego jako wymagające szczególnej ostrożności, aby nie powodować niesprawiedliwej dyskryminacji, uprzedzeń lub innych niedogodności dla danej osoby.
Udostępnianie danych osobowych
Wspólne korzystanie
Jak wspomniano w punkcie „JAK UJAWNIAMY DANE OSOBOWE” wykorzystujemy Dane osobowe wspólnie z naszymi spółkami zależnymi, stowarzyszonymi i markami w celach opisanych w sekcji „W JAKI SPOSÓB WYKORZYSTUJEMY DANE OSOBOWE” w niniejszej Polityce prywatności. Kategorie wspólnie wykorzystywanych Danych Osobowych zostały również opisane w punkcie „JAKIE DANE OSOBOWE GROMADZIMY” w niniejszej Polityce Prywatności. Podmiotem odpowiedzialnym za to wspólne korzystanie z danych osobowych jest Hill’s-Colgate (Japan) Ltd. Aby uzyskać więcej informacji na temat wspólnego korzystania z danych, prosimy o kontakt tutaj .
Outsourcing
Przetwarzanie Danych osobowych możemy zlecić w całości lub w części zewnętrznym usługodawcom lub innym osobom trzecim. W takich przypadkach zapewnimy niezbędny i odpowiedni nadzór nad tymi osobami trzecimi, na przykład poprzez zawieranie z nimi umów dotyczących przetwarzania Danych osobowych w celu zapewnienia bezpiecznego zarządzania nimi.
Transgraniczne transfery danych
Dane osobowe mogą być przekazywane poza Japonię. Nawet w krajach, które nie są uznawane przez japoński organ ochrony danych, Komisję Ochrony Danych Osobowych („PPC”), za posiadające system ochrony równoważny z japońskim, zapewniamy, że Dane osobowe będą chronione przez wspólne zasady w ramach grupy, w tym przez nas, lub przez indywidualne umowy.
Aby uzyskać więcej informacji na temat transgranicznego transferu danych, prosimy o kontakt tutaj.
Organ nadzorczy
Skargi można składać do PPC.
NOWA ZELANDIA
Ten punkt ma zastosowanie do osób zamieszkałych w Nowej Zelandii.
Dane osobowe (w tym, w stosownych przypadkach, informacje zdrowotne) będziemy gromadzić, przechowywać, wykorzystywać, utrzymywać i udostępniać zgodnie z wymogami Ustawy o ochronie prywatności z 2020 r. oraz Kodeksu ochrony informacji zdrowotnych z 2020 r. Informacje, które możemy gromadzić, cele, dla których mogą być one wykorzystywane, sposób ich przechowywania oraz podmioty, którym mogą być one udostępniane, zostały określone w niniejszej Globalnej polityce prywatności.
Ponadto podejmiemy kroki w celu zapewnienia, że wszelkie Dane Osobowe są dokładne, aktualne, kompletne, istotne i niewprowadzające w błąd, zanim je wykorzystamy lub ujawnimy.
W przypadku pytań, wątpliwości lub skarg dotyczących sposobu, w jaki gromadzimy, przechowujemy, wykorzystujemy lub ujawniamy dane osobowe lub w celu uzyskania dostępu do przechowywanych przez nas Danych osobowych lub ich poprawienia, prosimy o kontakt z [wstawić].
Skargę potraktujemy jako poufną, a po jej rozpatrzeniu omówimy sposoby naprawienia sytuacji. Dołożymy wszelkich starań, aby odpowiedzieć na skargę w odpowiednim terminie (a w każdym razie w terminie wymaganym przez Ustawę o ochronie prywatności z 2020 r.)”.
FILIPINY
Ten punkt ma zastosowanie do osób zamieszkałych na Filipinach.
Będziemy przestrzegać wymogów dotyczących przetwarzania Danych osobowych wynikających z Ustawy o ochronie danych z 2012 r., w zależności od okoliczności. Każdy ma prawo dostępu do swoich Danych osobowych, ich poprawiania, usuwania i sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. W przypadku pytań, wątpliwości lub skarg dotyczących sposobu, w jaki gromadziliśmy, przechowywaliśmy, wykorzystywaliśmy lub ujawnialiśmy lub w inny sposób przetwarzaliśmy dane osobowe lub w przypadku chęci skorzystania z prawa do prywatności danych, prosimy o kontakt pod adresem: privacy_cppi@colpal.com.
JAK KORZYSTAĆ Z PRAW DO PRYWATNOŚCI DANYCH
Aby skorzystać z przysługujących praw do prywatności danych, zgodnie z obowiązującymi przepisami lokalnymi, należy skontaktować się z naszym Działem ds. konsumentów . Odpowiemy na Państwa wniosek zgodnie z obowiązującym prawem.
Dla Pana/Pani bezpieczeństwa możemy wyłącznie realizować wnioski dotyczące Danych osobowych powiązanych z konkretnym adresem e-mail, który został przez Pana/Panią wykorzystany do przesłania wniosku, a przed realizacją wniosku może zaistnieć potrzeba weryfikacji Pana/Pani tożsamości. Postaramy się zrealizować Pana/Pani wnioski tak szybko jak to będzie w praktyce możliwe.
Należy zauważyć, że możemy mieć obowiązek przechowywania niektórych danych w celach księgowych i/lub realizacji transakcji, które rozpoczęto przed złożeniem wniosku o zmianę lub usunięcie (np. w przypadku dokonania zakupu lub udziału w promocji może Pan/Pani nie być w stanie zmienić lub usunąć podanych Danych osobowych do momentu realizacji zakupu lub zakończenia promocji), lub w celu realizacji wniosków dotyczących rezygnacji z usług.
AKTUALIZACJE NINIEJSZEJ POLITYKI PRYWATNOŚCI
Napis „OSTATNIA AKTUALIZACJA” u góry niniejszej Polityki prywatności wskazuje, kiedy była ona ostatnio aktualizowana. Wszystkie zmiany wejdą w życie wraz z publikacją zaktualizowanej Polityki prywatności w Usługach. Korzystanie przez Pana/Panią z Usług po wprowadzeniu zmian oznacza, że akceptuje Pan/Pani zaktualizowaną Politykę prywatności.
KONTAKT
Kliknij tutaj, aby zidentyfikować administratora odpowiedzialnego za zbieranie, wykorzystywanie i ujawnianie Pana/Pani Danych osobowych na mocy niniejszej Polityki prywatności.
W razie jakichkolwiek pytań dotyczących niniejszej Polityki prywatności prosimy o kontakt z Działem ds. konsumentów lub:
Colgate-Palmolive Company
Attn: Global Data Privacy
300 Park Avenue
New York, NY 10022
United States of America