sztandar naszego bohatera historii

Nasza historia

Mała firma produkująca mydło i świece, założona w Nowym Jorku na początku XIX w. przez Williama Colgate, jest obecnie, ponad 200 lat później, prawdziwie globalną firmą obsługującą setki milionów konsumentów na całym świecie. W całej naszej historii podstawą sukcesu byli ludzie i wartości Colgate.

1806 icon
1806

William Colgate zakłada niewielki biznes produkujący skrobię, mydło i świece, przy Dutch Street w Nowym Jorku.

1817

Pierwsza reklama Colgate ukazuje się w gazecie New York Newspaper.

1817 icon
1820 icon
1820

Colgate zakłada fabrykę skrobi w Jersey City, w stanie New Jersey.

1857

Po śmierci założyciela, Williama Colgate, firma otrzymuje nową nazwę Colgate & Company i jest zarządzana przez Samuela Colgate, syna założyciela.

1857 icon
1864 icon
1864

B.J. Johnson otwiera fabrykę mydła w Milwaukee, w stanie Wisconsin, która później zostanie przemianowana na Palmolive Company.

1866

Colgate wprowadza perfumowane mydło i perfumy.

1866 icon
1872 icon
1872

Bracia Peet zakładają fabrykę mydła w Kansas City, w stanie Kansas, gdzie rozpoczynają produkcję mydła Crystal White. Marka mydła perfumowanego Cashmere Bouquet zostaje zarejestrowana pod znakiem towarowym Colgate.

1873

Colgate rozpoczyna sprzedaż pasty do zębów w słoiczkach.

1873 icon
1879 icon
1879

Gerhard Mennen zakłada aptekę w Newark, w stanie New Jersey, która później zostanie przemianowana na firmę Mennen Company.

1896

Colgate wprowadza pastę do zębów w tubce do wyciskania.

1896 icon
1898 icon
1898

Firma B.J. Johnson Soap Co. wprowadza mydło Palmolive. Dzisiaj marka Palmolive jest sprzedawana w ponad 88 krajach w 54 różnych wariantach.

1900

Colgate dostaje najwyższe wyróżnienia za jakość swoich mydeł i perfum na Światowych Targach w Paryżu.

1900 icon
1902 icon
1902

Na rynek trafiają pierwsze stylowe reklamy Palmolive, które podkreślają czystość składników i zalety produktów.

1906

Firma Colgate & Company świętuje swoje 100-lecie istnienia. W naszym asortymencie jest ponad 800 różnych produktów.

1906 icon
1908 icon
1908

Firma Colgate jest przejęta przez pięciu synów Samuela Colgate. Zostaje stworzona nowa końcówka do tubki pasty: "Nie mogliśmy poprawić produktu, więc poprawiliśmy tubę."

1911

Colgate dystrybuuje dwa miliony tubek pasty i szczoteczek do zębów do szkół i higienistek stomatologicznych w celu instruktażu szczotkowania zębów.

1911 icon
1912 icon
1912

William Mennen wprowadza pierwszy w USA krem do golenia w tubce.

1914

Colgate zakłada w Kanadzie swoje pierwsze biuro międzynarodowe.

1914 icon
1920 icon
1920

Colgate rozpoczyna działalność w Europie, Azji, Ameryce Południowej i Afryce.

1926

Producenci mydła Palmolive i Peet łączą się, tworząc razem jedną firmę - Palmolive-Peet Company.

1926 icon
1928 icon
1928

Colgate łączy się z Palmolive-Peet, stając się Colgate-Palmolive-Peet Company.

1930

13 marca Colgate po raz pierwszy debiutuje na Nowojorskiej Giełdzie.

1930 icon
1939 icon
1939

Doktor Mark L. Morris opracowuje karmę dla zwierząt, by uratować psa przewodnika o imieniu Buddy cierpiącego na chorobę nerek. To przełomowe osiągnięcie prowadzi do powstania pierwszego produktu Hill's Prescription Diet.

1947

Na rynku pojawia się środek do czyszczenia Ajax, ustanawiający potężną, obecnie globalną wartość marki produktów czyszczących.

1947 icon
1953 icon
1953

Colgate-Palmolive Company staje się oficjalną nazwą firmy.

1956

Colgate otwiera siedzibę firmy przy 300 Park Avenue w Nowym Jorku.

1956 icon
1962 icon
1962

Colgate otwiera centrum badawcze w Piscataway w stanie New Jersey.

1966

Palmolive przedstawia swój płyn do mycia naczyń. Dzisiaj ten produkt sprzedawany jest w ponad 35 krajach.

1966 icon
1968 icon
1968

Do past do zębów Colgate zostaje dodany fluorofosforan sodu o udowodnionym klinicznie działaniu redukującym próchnicę.

1970

Irish Spring debiutuje jako Irische Frühling w Niemczech oraz jako Nordic Spring w Europie. W 1972 roku Irish Spring pojawia się w Ameryce Północnej.

1970 icon
1972 icon
1972

Colgate przejmuje Hoyt Laboratories, które później staje się Colgate Oral Pharmaceuticals.

1975

W Meksyku debiutują produkty do pielęgnacji włosów Caprice. Dziś produkty są sprzedawane w ponad 70 krajach, a ich warianty odpowiadają potrzebom każdego rodzaju włosów.

1975 icon
1976 icon
1976

Colgate-Palmolive przejmuje Hill's Pet Nutrition. Dziś Hill's jest światowym liderem w żywieniu zwierząt i wśród rekomendacji weterynarzy.

1983

Na rynek zostaje wprowadzona szczoteczka do zębów Colgate Plus. Dziś rocznie sprzedaje się ponad 16 miliardów szczoteczek do zębów Colgate. Jeśli ustawilibyśmy je w linii jedna za drugą, okrążyłyby one kulę ziemską 16 razy.

1983 icon
1985 icon
1985

Na rynek zostaje wprowadzone mydło w kostce Protex, które dziś oferuje ochronę dla całej rodziny w 56 krajach.

1986

Startuje program prezesa firmy "You Can Make A Difference", nagradzający innowacje i doskonałość w działaniach pracowników Colgate.

1986 icon
1987 icon
1987

Colgate przejmuje dział mydeł od Minnetonka Corporation. Dziś Colgate jest światowym liderem na rynku mydeł w płynie.

1989

Roczna sprzedaż firmy przekracza granicę 5 miliardów dolarów.

1989 icon
1991 icon
1991

Colgate przejmuje Murphy Oil Soap, wiodącego producenta środków do czyszczenia w Stanach Zjednoczonych. Dziś portfolio produktów firmy rozszerzyło się, obejmując uniwersalne środki do czyszczenia, spraye i chusteczki.

1992

Colgate przejmuje firmę Mennen Company. Jej produkty są obecnie sprzedawane w ponad 52 krajach. Powstaje pasta do zębów Colgate Total.

1992 icon
1995 icon
1995

Colgate wchodzi na szybko rozwijające się rynki Środkowej Europy i Rosji, a w Południowej Ameryce przejmuje firmę Kolynos Oral Care i wprowadza do sprzedaży kultową pastę Sorriso.

1996

Program edukacji zdrowotnej Colgate® Bright Smiles, Bright Futures™ obejmuje zasięgiem ok. 50 państw i dociera do 50 milionów dzieci rocznie.

1996 icon
1997 icon
1997

Pasta do zębów Colgate Total zostaje wprowadzona na rynek amerykański i szybko staje się liderem na rynku. Tylko pasta do zębów Colgate Total, zapewniająca 12-godzinną ochronę, walczy z całą gamą problemów związanych ze zdrowiem jamy ustnej.

2004

Colgate przejmuje szwajcarską firmę profesjonalnych produktów i wyrobów medycznych do pielęgnacji jamy ustnej GABA.

2004 icon
2006 icon
2006

Colgate wkracza na rynek kosmetyków i produktów naturalnych, przejmując firmę Tom's of Maine - lidera takich produktów na amerykańskim rynku.

2011

Colgate przejmuje kolejną, tym razem europejską, firmę kosmetyków do pielęgnacji Sanex.

2011 icon
2013 icon
2013

Marka Hill's debiutuje w segmencie produktów naturalnych, wprowadzając na rynek linię Hill’s Ideal Balance™.

2014

Colgate odnawia słynny pomnik w kształcie zegara („Zegar Colgate") - punkt orientacyjny w Jersey City, w stanie New Jersey.

2014 icon
2016 icon
2016

Program Colgate® Bright Smiles, Bright Futures świętuje 25 lat swojej działalności i tworzenia na buziach dzieci promiennych uśmiechów. Od 1991 r. program dotarł do ponad 850 milionów dzieci w 80 krajach.

2017

Colgate współpracuje z Fundacją Meksykańskiego Stowarzyszenia Stomatologicznego, aby wesprzeć przyjęcie nowego prawa wymagającego przestrzegania zasad higieny jamy ustnej podczas każdego dnia w szkole, dla każdego dziecka zapisanego do publicznej szkoły podstawowej w Meksyku.

2017 icon
2018 icon
2018

Colgate świętuje 1 miliard dzieci objętych programem Bright Smiles, Bright Futures począwszy od 1991 roku. Colgate przejmuje marki profesjonalnych produktów do pielęgnacji skóry PCA Skin i EltaMD, wzmacniając swoą pozycję w globalnej kategorii produktów premium do pielęgnacji skóry.

2019

Colgate wprowadza na rynek pierwszą w swoim rodzaju tubkę pasty do zębów nadającą się do recyklingu. Przejmuje markę premium Filorga z kategorii pielęgnacji przeciwstarzeniowej. W tym czasie powstaje nowa wersja pasty do zębów Colgate Total i karmy Hill’s Science Diet.

2019 icon
2020 icon
2020

Colgate przejmuje Hello Products LLC. W odpowiedzi na pandemię Covid-19 Colgate przekazuje 25 milionów kostek mydła #SafeHands, produkty higieniczne o wartości 20 milionów dolarów oraz karmę dla zwierząt domowych.

Obecnie

Colgate w dalszym ciągu koncentruje się na produktach do higieny jamy ustnej, higieny osobistej, pielęgnacji domu i żywienia zwierząt domowych, sprzedając je w ponad 200 krajach i terytoriach na całym świecie.

present icon

To powinno Cię jeszcze zainteresować...

Nasze kierownictwo

Dowiedz się więcej

Rada dyrektorów

Dowiedz się więcej

Komisje zarządu

Dowiedz się więcej