Nasza historia
Mała firma produkująca mydło i świece, założona w Nowym Jorku na początku XIX w. przez Williama Colgate, jest obecnie, ponad 200 lat później, prawdziwie globalną firmą obsługującą setki milionów konsumentów na całym świecie. W całej naszej historii podstawą sukcesu byli ludzie i wartości Colgate.
William Colgate zakłada niewielki biznes produkujący skrobię, mydło i świece, przy Dutch Street w Nowym Jorku.
Pierwsza reklama Colgate ukazuje się w gazecie New York Newspaper.
Colgate zakłada fabrykę skrobi w Jersey City, w stanie New Jersey.
Po śmierci założyciela, Williama Colgate, firma otrzymuje nową nazwę Colgate & Company i jest zarządzana przez Samuela Colgate, syna założyciela.
B.J. Johnson otwiera fabrykę mydła w Milwaukee, w stanie Wisconsin, która później zostanie przemianowana na Palmolive Company.
Colgate wprowadza perfumowane mydło i perfumy.
Bracia Peet zakładają fabrykę mydła w Kansas City, w stanie Kansas, gdzie rozpoczynają produkcję mydła Crystal White. Marka mydła perfumowanego Cashmere Bouquet zostaje zarejestrowana pod znakiem towarowym Colgate.
Colgate rozpoczyna sprzedaż pasty do zębów w słoiczkach.
Gerhard Mennen zakłada aptekę w Newark, w stanie New Jersey, która później zostanie przemianowana na firmę Mennen Company.
Colgate wprowadza pastę do zębów w tubce do wyciskania.
Firma B.J. Johnson Soap Co. wprowadza mydło Palmolive. Dzisiaj marka Palmolive jest sprzedawana w ponad 88 krajach w 54 różnych wariantach.
Colgate dostaje najwyższe wyróżnienia za jakość swoich mydeł i perfum na Światowych Targach w Paryżu.
Na rynek trafiają pierwsze stylowe reklamy Palmolive, które podkreślają czystość składników i zalety produktów.
Firma Colgate & Company świętuje swoje 100-lecie istnienia. W naszym asortymencie jest ponad 800 różnych produktów.
Firma Colgate jest przejęta przez pięciu synów Samuela Colgate. Zostaje stworzona nowa końcówka do tubki pasty: "Nie mogliśmy poprawić produktu, więc poprawiliśmy tubę."
Colgate dystrybuuje dwa miliony tubek pasty i szczoteczek do zębów do szkół i higienistek stomatologicznych w celu instruktażu szczotkowania zębów.
William Mennen wprowadza pierwszy w USA krem do golenia w tubce.
Colgate zakłada w Kanadzie swoje pierwsze biuro międzynarodowe.
Colgate rozpoczyna działalność w Europie, Azji, Ameryce Południowej i Afryce.
Producenci mydła Palmolive i Peet łączą się, tworząc razem jedną firmę - Palmolive-Peet Company.
Colgate łączy się z Palmolive-Peet, stając się Colgate-Palmolive-Peet Company.
13 marca Colgate po raz pierwszy debiutuje na Nowojorskiej Giełdzie.
Doktor Mark L. Morris opracowuje karmę dla zwierząt, by uratować psa przewodnika o imieniu Buddy cierpiącego na chorobę nerek. To przełomowe osiągnięcie prowadzi do powstania pierwszego produktu Hill's Prescription Diet.
Na rynku pojawia się środek do czyszczenia Ajax, ustanawiający potężną, obecnie globalną wartość marki produktów czyszczących.
Colgate-Palmolive Company staje się oficjalną nazwą firmy.
Colgate otwiera siedzibę firmy przy 300 Park Avenue w Nowym Jorku.
Colgate otwiera centrum badawcze w Piscataway w stanie New Jersey.
Palmolive przedstawia swój płyn do mycia naczyń. Dzisiaj ten produkt sprzedawany jest w ponad 35 krajach.
Do past do zębów Colgate zostaje dodany fluorofosforan sodu o udowodnionym klinicznie działaniu redukującym próchnicę.
Irish Spring debiutuje jako Irische Frühling w Niemczech oraz jako Nordic Spring w Europie. W 1972 roku Irish Spring pojawia się w Ameryce Północnej.
Colgate przejmuje Hoyt Laboratories, które później staje się Colgate Oral Pharmaceuticals.
W Meksyku debiutują produkty do pielęgnacji włosów Caprice. Dziś produkty są sprzedawane w ponad 70 krajach, a ich warianty odpowiadają potrzebom każdego rodzaju włosów.
Colgate-Palmolive przejmuje Hill's Pet Nutrition. Dziś Hill's jest światowym liderem w żywieniu zwierząt i wśród rekomendacji weterynarzy.
Na rynek zostaje wprowadzona szczoteczka do zębów Colgate Plus. Dziś rocznie sprzedaje się ponad 16 miliardów szczoteczek do zębów Colgate. Jeśli ustawilibyśmy je w linii jedna za drugą, okrążyłyby one kulę ziemską 16 razy.
Na rynek zostaje wprowadzone mydło w kostce Protex, które dziś oferuje ochronę dla całej rodziny w 56 krajach.
Startuje program prezesa firmy "You Can Make A Difference", nagradzający innowacje i doskonałość w działaniach pracowników Colgate.
Colgate przejmuje dział mydeł od Minnetonka Corporation. Dziś Colgate jest światowym liderem na rynku mydeł w płynie.
Roczna sprzedaż firmy przekracza granicę 5 miliardów dolarów.
Colgate przejmuje Murphy Oil Soap, wiodącego producenta środków do czyszczenia w Stanach Zjednoczonych. Dziś portfolio produktów firmy rozszerzyło się, obejmując uniwersalne środki do czyszczenia, spraye i chusteczki.
Colgate przejmuje firmę Mennen Company. Jej produkty są obecnie sprzedawane w ponad 52 krajach. Powstaje pasta do zębów Colgate Total.
Colgate wchodzi na szybko rozwijające się rynki Środkowej Europy i Rosji, a w Południowej Ameryce przejmuje firmę Kolynos Oral Care i wprowadza do sprzedaży kultową pastę Sorriso.
Program edukacji zdrowotnej Colgate® Bright Smiles, Bright Futures™ obejmuje zasięgiem ok. 50 państw i dociera do 50 milionów dzieci rocznie.
Pasta do zębów Colgate Total zostaje wprowadzona na rynek amerykański i szybko staje się liderem na rynku. Tylko pasta do zębów Colgate Total, zapewniająca 12-godzinną ochronę, walczy z całą gamą problemów związanych ze zdrowiem jamy ustnej.
Colgate przejmuje szwajcarską firmę profesjonalnych produktów i wyrobów medycznych do pielęgnacji jamy ustnej GABA.
Colgate wkracza na rynek kosmetyków i produktów naturalnych, przejmując firmę Tom's of Maine - lidera takich produktów na amerykańskim rynku.
Colgate przejmuje kolejną, tym razem europejską, firmę kosmetyków do pielęgnacji Sanex.
Marka Hill's debiutuje w segmencie produktów naturalnych, wprowadzając na rynek linię Hill’s Ideal Balance™.
Colgate odnawia słynny pomnik w kształcie zegara („Zegar Colgate") - punkt orientacyjny w Jersey City, w stanie New Jersey.
Program Colgate® Bright Smiles, Bright Futures™ świętuje 25 lat swojej działalności i tworzenia na buziach dzieci promiennych uśmiechów. Od 1991 r. program dotarł do ponad 850 milionów dzieci w 80 krajach.
Colgate współpracuje z Fundacją Meksykańskiego Stowarzyszenia Stomatologicznego, aby wesprzeć przyjęcie nowego prawa wymagającego przestrzegania zasad higieny jamy ustnej podczas każdego dnia w szkole, dla każdego dziecka zapisanego do publicznej szkoły podstawowej w Meksyku.
Colgate świętuje 1 miliard dzieci objętych programem Bright Smiles, Bright Futures™ począwszy od 1991 roku. Colgate przejmuje marki profesjonalnych produktów do pielęgnacji skóry PCA Skin i EltaMD, wzmacniając swoą pozycję w globalnej kategorii produktów premium do pielęgnacji skóry.
Colgate wprowadza na rynek pierwszą w swoim rodzaju tubkę pasty do zębów nadającą się do recyklingu. Przejmuje markę premium Filorga z kategorii pielęgnacji przeciwstarzeniowej. W tym czasie powstaje nowa wersja pasty do zębów Colgate Total i karmy Hill’s Science Diet.
Colgate przejmuje Hello Products LLC. W odpowiedzi na pandemię Covid-19 Colgate przekazuje 25 milionów kostek mydła #SafeHands, produkty higieniczne o wartości 20 milionów dolarów oraz karmę dla zwierząt domowych.
Colgate w dalszym ciągu koncentruje się na produktach do higieny jamy ustnej, higieny osobistej, pielęgnacji domu i żywienia zwierząt domowych, sprzedając je w ponad 200 krajach i terytoriach na całym świecie.